Sotilaallinen uni kahdessa minuutissa

Kiirettä? Sitten voit yrittää nukahtaa kuin Yhdysvaltojen armeijassa!

Ei ole varmaa, että juokset 3000 metriä, vedät leukoja, hyppäät pituutta tai teet 10 kilon raskasta kahvakuulatreeniä, mutta yhden asian saatat oppia amerikkalaisilta joukoilta:

Heidän tapansa nukkua.

Hyvä sotilas nukkuu aina, kun voi, ja vastapedattu sänky voi olla kaukana.

Nukahtaminen 120 sekunnissa

Tekniikka perustuu rentoutumiseen, hengittämiseen ja visualisoimiseen.

Tee näin:

  • Istuudu sängyn reunalle. Varmista, että valo on himmeä ja ääni on kytketty pois matkapuhelimesta.
  • Rentouta kasvolihaksesi -mukaan lukien kieli, leuka ja silmänympäryslihakset. Pudota hartiasi niin pitkälle alas kuin mahdollista. Anna käsivarsien pudota rentoina kylkiäsi vasten. Rentouta olka- ja kyynärvarsi, kumpikin puoli kerrallaan. Hengitä rentouttaen rintakehäsi.
  • Rentouta jalat -aloita reisistä ja jatka alas aina jalkateriin asti. Käytä sitten 10 sekuntia mielesi tyhjentämiseen ennen kuin ajattelet seuraavaa kolmea (mieli)kuvaa:
    • Olet kanootissa rauhallisella järvellä. Taivas loistaa kirkkaan sinisenä yläpuolellasi.
    • Makaat mustassa samettiriippumatossa täysin mustassa huoneessa.
    • Toista itsellesi noin kymmenen sekunnin ajan: ”Älä ajattele, älä ajattele, älä ajattele…”

Tämän tekniikan sanotaan toimivan kuuden viikon harjoittelun jälkeen 96 prosentilla meistä.

Mielen rauhoittaminen

Jos tämä ei toimi, voit kokeilla muita tapoja mielen rauhoittamiseen. Lue esimerkiksi nämä 24 neuvoa parempaan uneen. 

Seuraavien kolmen asian pitäisi olla kunnossa nukkuaksesi optimaalisesti:

  • Nukkumisystävällinen huone
  • Rentoutunut keho
  • Rauhallinen mieli

Viimeksi mainittu lienee kaikkein tärkein. On mahdotonta nukahtaa, jos ajatuksesi jylläävät.

Rauhoittaaksesi kehoasi ja mieltäsi voit esimerkiksi kokeilla lämmintä suihkua, yrttejä, mindfulnessia, aromaterapiaa tai kuunnella mukavaa, hiljaista musiikkia.

Tärkeintä on, että teet jotakin stressin vähentämiseksi ennen nukkumaanmenoasi.

Mikäli et onnistu nukahtamaan armeijaharjoitusten avulla, voit aina kokeilla muita keinoja.

Ja se ei tarkoita, että tarvitset voimakkaita unilääkkeitä. Monet ovat vaihtaneet reseptivapaisiin vaihtoehtoihin kuten melatoniiniin. Se on kehon oma unihormoni.

Melatoniinia on monissa eri ravintolisissä kuten 8hours-tuotteessa. 8hours sisältää melatoniinia 1 mg ja sen lisäksi teaniinia, kamomillaa ja B6-vitamiinia. Nämä ainesosat helpottavat nukahtamista -riippumatta siitä missä olet ja tarvitseeko sinun taistella vai ei.


Lähde:

https://www.iflscience.com/brain/heres-a-us-army-trick-for-falling-asleep-anywhere-in-120-seconds/